The-Iceman-in-Tsjechie.reismee.nl

Tsjechië ....het kort in !!!

Hallo,

Binnen een week vertrekken we voor het eerst naar Tsjechië . We hebben een dagindeling gemaakt en hopelijk kunnen wedie ook afwerken.

Dagindeling vakantie in Tsjechië - Deel 1 Villa Flamendr

Dag 1 : zaterdag 30 juli

Ophalen auto op de luchthaven. Rijden naar de R7 richting Slany om na 8 km de 61 naar Lidice te nemen om er de 2 standbeelden te bezoeken van de kinderen van Lidice . Dan terug naar de luchthaven om via de ring rond Praag naar Liberec te rijden . . Aankomst in Kranizy voorzien om 20.30u .

Dag 2 : zondag 31 juli

Bezoek aan de stad Liberec en de naaste omgeving .

Dag 3 : maandag 01 augustus.

Wandeling naar de berg Jested via de wandeling 11 ( 30 dagtochten ) .

Dag 4 : dinsdag 02 augustus .

Ganse dag : autorit 25 ( dagtochten) met een bezoek aan de grot in Boskov de weg terug nemen naar Zelezny Brod ( bezoek ) en de weg vervolgen naar Jabblonec nad Nisou en zo terug naar Liberec. In Mala Skala een bezoek brengen een ook in Zaskal en Hodkovice aad Mohelkow.

Dag 5 : woensdag 03 augustus .

Autorit naar Hrenska ( Tjechisch Zwitserland ) , wandeling 9 ( dagtochten ) parkeren in Mezní louka aan het hotel . Dan'Gabrielina Stezka' (Gabriel's Trail) for 6.5 kmOk een bezoek aan ijspaleis van Janov .

Dag 6 : Donderdag 04 augustus

Bezoek aan het glasmuseum van Harrachov en een wandeling naar de waterval van Mumlom . En vanuit Harrachov zijn er verschillende wandelingen te doen .

Dag 7 : vrijdag 05 augustus

Laatste dag in VILLA FLAMENDR : Autorit naar Boheems paradijs ( Cesky raj ) wandeling 13 ( dagtochten ) Liberec naar Turnov - Hruboskalska - Trosky - Jicin.

Dag 8 : zaterdag 06 augustus.

Autorit naar Trutnov via Harrachov en door rijden naar de rotsenformatie in Adrspach . wandeling 15 ( dagtochten ) dan rijden naar Ostas ( Tafelberg ) en omgeving .

Deel 2 Bukovina Buiten

Dag 9 : zondag 07 augustus

Rijden naar Pec pod Snezkou , De rodelbaan en Monkey Park uitproberen . Wandelen halverwege Pec pod Snezkou in Janské Lazne , bezoek aan het stachelbach in Babi.

Dag 10 : maandag 08 augustus

Wandelen naar de hoogste berg in het Reuzengebergte : Sneska . Vanuit Spindlereu Mlyn. De waterval Elbe.Een fiets huren...downhill .

Dag 11 : dinsdag 09 augustus.

Auto rit via Jicin naar Mlada Boleslav voor een bezoek aan het automuseum van Skoda. ( 10 uur )In de namiddag bezoek aan het joods kerkhof van Terezin. Van Mlada Boleslav via de 38 richting Ceska Lipa , aan Borec de 15 nemen richting Terezin. Daarna de wagen afleveren op de luchthaven.

Deel 3 Praag

Openbaar vervoer ; Voordat u instapt, dient u een ticket te kopen in de aankomsthal, bij een kaartjesautomaat of bij een krantenwinkel. U kunt ook de buslijn num. 100 nemen. Deze brengt u naar metrostation Zli?ín, dat een onderdeel is van de metrolijn B (geel) . Deze lijn brengt u vervolgens naar station M?stek in de centrum.

Dag 12 : woensdag 10 augustus

Stadsbezoek Praag

Dag 13 : donderdag 11 augustus

Stadsbezoek Praag

Dag 14 : vrijdag 12 augustus

Stadsbezoek Praag en s'avond vertrek naar België

RoJo (CZ-forum)

Wat een goede voorbereiding van je reis. Jullie gaan veel hoogtepunten van Noord Tsjechië zien. Ik hoop dat je alles goed in de tijdplanning hebt. Onze ervaringen in Tsjechië met de wegen zijn, dat het soms veel meer tijd neemt om ergens te komen, dan wij hier gewend zijn. Geniet van een mooie vakantie.

Pelhrimov (www.Tsjechie.net)

Bedankt dat we met jullie vakantie-belevenissen mee konden lezen en kijken.
Jammer dat jullie vakantie bijna voorbij is.
Geniet daarom van de laatste dag in Praag en voor morgen een hele goede thuisreis gewenst.

Jeanne

Iceman

Dank u wel , het was een boeiende reis en Praag was voor ons echt wel de place to be. Een tweede reis richting Tsjechië is al in de maak.

Pelhrimov

Zo te lezen hebben jullie de smaak te pakken. Weten jullie al naar welk gebied jullie willen?