The-Iceman-in-Tsjechie.reismee.nl

Dag 12

Vandaag zijn we extra vroeg opgestaan ( 6.15u ) om de grote drukte te vermijden, dan kan je wat mooie foto's maken. We trokkennaar de Karlsbrug, en het oude stadsplein. Er waren nog enkele mensen met hetzelfde idee. Na het ontbijt startten we onze wandeling naar het Strahovklooster waar we de oudste bibliotheek van Tsjechië hebben bezocht. Nadien de Petrinheuvel opgegaan waar we een mooi panoramisch uitzicht hadden over Praag. Met de kabelspoorbaan terug naar beneden gegaan. Eenmaal beneden kregen we trek in een frisse pivo. Daarna bezochten we de Praagse Brucht (Prazsky Hrad), dit ligt in het stadsdeel Hradcany. Eerst en vooral gingen we naar het Gouden straatje, één van de populairste en drukste attractie van de burcht. Wat ons eigenlijk de meeste aandacht trok was de Vituskathedraal. Dit is de grootste kerk in Praag, heel indrukwekkend! Daarnawandelden we naar het Kampa-eiland . oa met zijn John Lennonwall. Dit eiland wordt wel eens het klein Venetië genoemd omwille van zijn ligging: de watermolens en de tuinen. Daar hebben we wat rondgekuierd en een museum bezocht na de drukte op de Praagse Burcht. We sloten onze lange wandeling af langs de Karelsburg en het oude stadsplein. Waar we eindelijk de 12 apostelen hebbenzien voorbijkomen op de Astrologische klok (om 20.00u). (zie filmpje).

Morgen bezoeken we het nieuwe stadsgedeelte.