The-Iceman-in-Tsjechie.reismee.nl

Dag 11

Vandaag zijn we vroeg vertrokken uit het Reuzengebergte , we hadden een afspraak om 9.45u in het Skoda museum . Wededen de tour samenmet een gezin uit Finland ( whow ) De hele tour duurde 3u. Eerst het museum en later de fabriek van Skoda. Een aanrader .Na het bezoek bezochten we in lidice het monumentvan de 82 kinderen die aldaartijdens detweede oorlog werden vermoorddoor de Duisters. Op de luchthaven ,de bus en metro genomen naar hartje Praag. Ons hotel lag te midden van de oude stad. Echt ideaal gelegen. Het duurde even voor we ons wat konden oriënteren maarvertrokken meteen naar het Wenceslasplein . Waar in 1969 Jan Palach zich uit protest tegen het communisme in brand stak. Wat later hebben we geeten in een heel leuk restaurant ( zie het filmpje ) . Tegen 22.00 u maakten we nog een wandeling in de oude stad waar je de Astronomische klok en de torenspitsen van de Tynkerk kan bewonderen. Zo het einde komt in zicht maar eerst nog genieten van deze prachtige stad.