The-Iceman-in-Tsjechie.reismee.nl

Dag 3

Goeieavond ,

Vandaag vertrokken in de mist!!! Maar na liberec te hebben verlaten kwam de zon erdoor en dit voor de ganse dag. Oef eindelijk

Laughing
. We zijn naar de glasbazerij geweest in Harrachov. Tijdens deze rondleiding krijg je de glasblazerij te zien, maar ook de 100 jaar oude historische slijperij. Het gaat allemaal een beetje vlug maar toch steek je er wat van op . Tevens is er een glasmuseum met een mooie expositie van het glas door de jaren heen.Na de rondleiding drinken we nog een biertje en vertrekken snel naar de Mumlava watervallen. De Mumlava watervallen bevinden zich vlakbij het recreatie centrum Harrachov, in de rivier de Mumlava. Ze behoren tot de meeste bezochtetoeristische bezienswaardigheden van het westelijke deel van het Nationaal Park het Reuzengebergte. Maar daar ook heel veel toeristen, we maken dat we daar vlug weg zijn . Want Jo had voor ons nog een stevige wandeling in petto namelijk naar Jizerka.Het was al na 16.oo u voor we aan de wandeling begonnen . Het was een stevige wandeling , zelfs eens in Polen gewandeld. Na de mooie wandeling zijn we gaan eten boven op de Jested. Maar zoals de rit vanmorgen was begonnen ook zo eindigd onze dag....in de mist. Morgen verwachten we een stralendezomerse dag !!

Franky

Ja tis te hopen dat het weer van ons overwaait naar daar, vandaag was het hier in de vogezen een fantastische dag zon zon en nog eens zon

Groeten Franky