The-Iceman-in-Tsjechie.reismee.nl

Dag 4

Hallo,

Vandaag met het mooie weer, vertrokken we vroeg naar Ceské Svycarsko. Aangekomen in Hrensko is er een drukte van jewelste, een echt toeristenplaats. Na een wandeling van ongeveer 2 kilometer, door Hrensko en langs de rivier de Kamenice, bereiken we het park. We lopen over een pad langs het riviertje de Kamnitz. Het is er stil en je hoort er alleen het kabbelende water. Het gebied waar we terecht gekomen zijn, is van oorsprong een ondoordringbare kloof met een wild stromend riviertje. Wij komen aan bij het vertrekpunt van de punters, die ons door de Edmundskloof moeten varen. Voor ons blijft over een gevoel, alsof we in het paradijs op aarde terecht gekomen zijn. Stilte - natuur - water We genoten van elke minuut. Van daaruit vertrok de wandeling van 15km naar de Bravica brana. Deze wandeling gaat door het indrukwekkende zandsteenlandschap van wat Tsjechisch Zwitserland wordt genoemd. Zware wandeling want alleen de 4 laatste km waren dalend de rest klimmen alom . Maar de moeite waard.. echt een aanrader. Toen we vanavond thuis kwamen konden we eindelijk de top van de Jested in al zijn schoonheid aanschouwen. Wat een verschil met gisteren. Morgen terug vroeg op pad ...op naar Ceska Ray.