The-Iceman-in-Tsjechie.reismee.nl

Dag 9

Deze morgen vertrokken we naar Pec pod Snezkou op avontuur naar de hoogste berg in Tsjechië. Vandaar is een goed uitgangspunt om de Snezka (sneeuwkop) te beklimmen naar een hoogte van 1602 meter. De wandeling duurde ongeveer 3u. Het was wel mistig onderweg maar op de top aangekomen hadden we gelukkig toch een mooi panorama over het gebied. De zon kwam er even door, het was weliswaar van korte duur want het begon toen heel hard te waaien en te regenen. We hadden dan even wat moeite om de juiste weg naar beneden terug te vinden. Gelukkig zagen we op tijd dat we in de verkeerde richting ( Polen) aan het wandelen waren, we keerden terug en toen zagen we het juiste pad. Het regende de ganse afdaling, na 2 u wandelen kwamen we eindelijk aan het vertrekpunt aan. Ondanks de regen en de wind was het toch de moeite waard geweest. Nu hebben we een lekker maal verdient hoor! We eten overvloedig in resto cite hier in de buurt. Oef , morgen mogen we hier weg .